معماری سازمانی در صنعت برق

صنعت برق در کشور ما از صنایع پیشگام در استفاده از معماری سازمانی بوده است. پیشینه استفاده از روش‌ها و مفاهیم معماری سازمانی برای برنامه‌ریزی سیستم‌های اطلاعات و فناوری اطلاعات به اواسط دهه هفتاد باز می‌گردد. در سال‌های اخیر، شرکت توانیر به‌عنوان شرکت مادر تخصصی صنعت برق، اقدامات موثری در جهت توسعه معماری سازمانی در این صنعت انجام داده است که مهم‌ترین این اقدامات در قالب دو معماری مرجع، برای شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع برق متجلی شده است.

راهبری معماری سازمانی در صنعت برق

اخبار مرتبط:

معماری مرجع شرکت‌های برق منطقه‌ای (RECRA)

معماری مرجع شرکت­های برق منطقه‌­ای (RECRA) یک معماری مرجع بخشی است که برای تجمیع اطلاعات معماری سازمانی شرکت­های برق منطقه­‌ای در کشور تهیه شده است. این معماری مرجع در سال 96 به سفارش شرکت توانیر و با کارفرمایی شرکت برق منطقه‌ای تهران، توسط شرکت مهندسی نرم‌افزاری گلستان تهیه و از سوی توانیر به همه شرکت‌های برق منطقه‌ای ابلاغ شده است.

هم‌‌اکنون برخی از شرکت‌های برق منطقه‌ای در حال تعریف یا اجرای پروژه‌های معماری تطبیقی برای تعیین فاصله خود با این معماری مرجع هستند.

اخبار مرتبط:

معماری مرجع شرکت‌های توزیع برق (EDRA)

معماری مرجع شرکت­های توزیع برق (EDRA) یک معماری مرجع بخشی است که برای تجمیع اطلاعات معماری سازمانی شرکت­های توزیع برق در کشور تهیه شده است. هم‌‌اکنون برخی از شرکت‌های توزیع برق در حال تعریف یا اجرای پروژه‌های معماری تطبیقی برای تعیین فاصله خود با این معماری مرجع هستند.

اخبار مرتبط:

No JavaScript
(021) 88 500 863 - 88 500 864 - 88 500 865
(021) 88 500 866
تهران، خيابان سهروردی، بالاتر از تقاطع هویزه، کوچه سرمد، شماره 3، واحد 10